Oscar 2008, predicţiile şi favoriţii! ~ Ultimele Filme vazute de DANEZIA

18 februarie, 2008

Oscar 2008, predicţiile şi favoriţii!

Sunt pregătit pentru primele predicţii cu privire la câştigătorii Oscarurilor de anul acesta. Şi nu o să mă bazez pe zvonuri sau pe hype… pur şi simplu o să vă spun părerea mea cu privire la cea mi-a plăcut şi ce nu mi-a plăcut din filmele remarcate ale anului 2007 (premiate cu ocazia Oscarurilor 2008).

Pe măsură ce voi vedea toate filmele nominalizate la o categorie, voi înlocui nominalizările cu predicţia…

Speranţa mea ar fi… ca să pot vedea toate filmele până la decernarea premiilor, însă se pare că din nou voi avea parte de filme ce vor fi imposibil de obţinut în timp util. Voi face în acel caz predicţia… menţionând filmele pe care nu am avut şansa să le vizionez.

Here we go!!!

Best Picture (cel mai bun film)

Juno

Acesta este filmul meu ce până la urmă mi-a plăcut cel mai mult şi pe care îl susţin necondiţionat.

Favoritul principal e No Country for Old Men însă cel mai bun film... dacă e să o luăm logic e doar unul There Will Be Blood din păcate... nu il văd câstigând :((

Best Original Screenplay (cel mai bun scenariu original)

Juno

Cu toate că Tony Gilroy autorul lui Michael Clayton merită la fel de multă apreciere pentru un super scenariu… înţesat cu dialoguri. Ce ne facem totuşi cu finalul acela de anii 70?

Best Adapted Screenplay (cel mai bun scenariu adaptat)

There Will Be Blood

Să dăm Cezarului ce e al Cezarului dar parcă vreau să îmi păstrez o rezervă The Diving Bell and the Butterfly

Best Director (cel mai bun regizor)

Paul Thomas Anderson - There Will Be Blood

Mi-a plăcut mult felul în care a fost regizat There Will Be Blood!!!Daca Stanley Kubrick nu a fost niciodată răsplătit pentru capodoperele sale, măcar Anderson cu stilul său foarte apropiat de regie… merită în compensaţie această onoare

Best Actor (cel mai bun actor in rol principal)

Daniel Day-Lewis - There Will Be Blood

Un rol mitic şi atât!!! O să curgă sânge la Hollywood dacă cumva Oscarul o să ajungă la altcineva.

Best Actress (cea mai buna actriţa in rol principal)

• Julie Christie - Away from Her

Am revăzut rolul excelent jucat de Julie Christie şi mă recunosc convins... merită Oscarul. E un rol plin de subtilitate si extrem de dificil. Dar... surprizele pot să apară pentru că lupta e una strânsă:
• Ellen Page - Juno

• Marion Cotillard - La vie en Rose

Păstreză şanse reale... în această ordine.


Best Supporting Actor (cel mai bun actor in rol secundar)

Javier Bardem - No Country for Old Men

Omu acesta e mai înfricoşător ca moartea… în rolul lui Anton Chigurh!!!

Best Supporting Actress (cea mai bună actriţă in rol secundar)

Tilda Swinton - Michael Clayton (sry, am uitat sa imi dau cu părerea aici)

Best Animated Feature (cel mai bun film de animaţie)

Ratatouille

Persepolis e genial. Din nefericire… reticenţa cu care e privit filmul… o să îi facă pe mulţi dintre votanţii Academiei să îl ocolească. Oricum Ratatouille e marginal mai bun şi merită Oscarul.

Best Achievement in Cinematography (cea mai bună imagine)

No Country for Old Men: Roger Deakins


Încântător, am revenit asupra filmului şi am rămas convins definitiv!

Best Achievement in Editing (cel mai bun montaj)

No Country for Old Men: Ethan Coen, Joel Coen

Chiar vă rog să nu râdeţi, consider că aici chiar poate fi vorba de o mare surpriză:

Into the Wild: Jay Cassidy


Best Achievement in Art Direction (cea mai buna scenografie)

There Will Be Blood: Jack Fisk

Recreerea fidelă a peste 40 de ani de istorie americană, merită recompensată... dar Academia are tendinţa de a ne surprinde tot timpul şi mai există două filme ce pot concura cu succes la această categorie:


The Golden Compass: Dennis Gassner

Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street: Dante Ferretti

Best Achievement in Costume Design (cele mai bune costume)

Elizabeth: The Golden Age: Alexandra Byrne

Sunt două lucruri bune în filmul acesta… unul dintre ele sunt costumele!

Best Achievement in Makeup (cel mai bun machiaj)

Môme, La: Didier Lavergne, Loulia Sheppard

Alegerea nu e foarte dificilă, urăsc celelalte două filme nominalizate aici. Stiu că nu e corect să pun lucrurile aşa, dar nici membrii academiei nu votează mai logic de atât.


Best Achievement in Music Written for Motion Pictures, Original Score (cea mai bună coloană sonoră)

Atonement: Dario Marianelli

Maşina aia de scris... e un motiv auditiv minunat! Foarte dichisit!

Best Achievement in Music Written for Motion Pictures, Original Song (cel mai bun cântec)


Once (2006)(“Falling Slowly” )

Ştiu că am mult tupeu, având în veder că cele 3 cântece Disney sunt un adversar extraordinar, însă am ascultat cântecul şi sincer îmi place. E o decizie subiectivă... până la urmă.

Best Achievement in Sound (cel mai bun sunet)

The Bourne Ultimatum: Scott Millan, David Parker, Kirk Francis

Camera te ameţeste… dar sunetul e divin.

Best Achievement in Sound Editing (cel mai bun mixaj sonor)

Transformers: Mike Hopkins, Ethan Van der Ryn

Mă risc cu transformers… z-2300 al meu prinsese viaţa în timpul filmului… şi asta îmi spune multe.

Best Achievement in Visual Effects (cele mai bune efecte vizuale)

Transformers : Scott Farrar, Shari Hanson, Russell Earl, Scott Benza

Se îndoieşte cineva de cât de super adevărat e filmul ăsta din punct de vedere al efectelor speciale????

Best Foreign Language Film of the Year (cel mai bun film strain)

Mongol (Kazakhstan)

Dap, sincer chiar ţin la blockbusterul pseudoistoric propus de Kazakhstan, imi place, e cool şi chiar vreau să văd şi celelalte două filme ale trilogiei realizate. Un Oscar ar fi absolut necesar în realizarea acestui vis. DAR:

Fälscher, Die (Austria)

E momeala perfectă pentru Oscaruri, un film excelent, cu un subiect ce a impresionat deseori Academia... şi totuşi e prea previzibil pentru gustul meu! În schimb:

12 (Russia)

ar fi o surpriză nemaipomenită şi încântătoare. Nu îl excludeţi... şi oricum chiar dacă nu o să câştige, merită să vă uitaţi la el!

Best Documentary, Features (cel mai bun documentar)

No End in Sight

I like it! SUPERB!


Best Documentary, Short Subjects (cel mai bun documentar, scurtmetraj)

Freeheld

Corona, La

Salim Baba

Sari's Mother

N/A, nu am avut ocazia să văd nici un film din această categorie

Best Short Film, Animated (cea mai buna animaţie, scurtmetraj)

Peter & the Wolf

Aceasta pare opţiunea corectă! Filmul e bine realizat, coloana sonoră se potriveşte perfect... şi chiar îţi dă impresia că merită un Oscar.

Meme les pigeons vont au paradis

E scurt, visceral şi al naibii de amuzant... dar parcă locului lui nu e totuşi aici!

Best Short Film, Live Action (cel mai bun scurtmetraj)

At Night

Supplente, Il

Mozart des pickpockets, Le

Tanghi argentini

N/A, nu am avut ocazia să văd nici un film din această categorie

Niciun comentariu:

 
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 3.0 Unported License.