(Oldie 1959) North by Northwest (La nord, prin nord-vest :p ) -10/10 ~ Ultimele Filme vazute de DANEZIA

23 februarie, 2007

(Oldie 1959) North by Northwest (La nord, prin nord-vest :p ) -10/10

Superb!! Un film care intra direct in topul filmelor mele favorite! O pelicula in care se combina suspansul tipic pentru Hitchcock, actiunea ce abunda la tot pasul si o foarte incitanta poveste de dragoste. Pana si efectele speciale... penibile (specifice vremii) nu reusesc sa diminueze cu nimic din valoarea unei capodopere!

USA/ Engleza/ min 136 ... si fiecare minut e o placere!!!

De unde sa incep?.... A! Da.... Sunt oarecum jenat de faptul ca abia acum am reusit sa vad acest film. Apoi ma recunosc surprins de cat de captivanta si de interesanta poate sa fie o pelicula veche de aproape 50 de ani! Si in ultimul rand... sunt dezamagit de faptul ca in ziua de astazi nu se mai fac astfel de filme!.

Povestea e „super-ireala”TM si nu prea o sa ma chinui sa o povestesc. Pot sa spun doar ca avem parte de un caz in care confuzia asupra identitatii unui virtual agent secret il pune pe un cetatean obisnuit (al acelei vremi, jucat de Cary Grant), in postura de a trai... ahh... fantezia perfecta cu spioni, conspiratii si desigur o aventura pasionala cu a femeie superba (Eva Marie Saint).

Poate si de asta nici nu am fost deranjat de numeroasele accidente ilogice ale peliculei (pana la urma toate visele sunt asa), si am fost multumit de felul in care creativitatea lui Hitchcock triumfa asupra gandirii reci si calculate, fara a cadea in penibil si derizoriu. (De altfel prea multa creativitate... si efecte speciale mai scartaitoare decat cele de aici te duc rapid in taramul fantastic al lui Ed Wood).

Scenariul... este improbabil in momentele lui cele mai clare, insa aceast mic sacrificiu face posibila cea mai distractiva si incantatoare pelicula pe care am vazut-o vreodata.

In ce alt film mai vezi: o crima la sediul ONU, o urmarire nocturna in care soferul aproape in coma alcoolica scapa de urmaritori, o celebra scena in care Thornhill incearca sa evite atacul unui avion-agricol dotat cu mitraliere, o palpitanta tentativa de evadare de pe Muntele Rushmore (ala cu presedinti :p)????... si asta ca sa amintim doar scenele cele mai memorabile.

Si acuma sincer... sunt sigur ca prin mintea tuturor celor ce au vazut acest film, o sa treaca ideea nastrusnica de a memora „frazele de agatat” ce infiripa acea atat de fierbinte idila romantica din luxosul tren "20th Century Limited".

Pacat... atat de pacat de efectele speciale jenante... uff... se pare ca perfectiunea nu poate fi atinsa pe lume asta

Subtitrare aici

P.S. am aici 2 trailere... cel original si cel care imi place mie ;P (bv! HopelessRomanticGuy)

2 comentarii:

e-Xtrema spunea...

Mi-a placut ideea blogului. Mult succes!

danezia spunea...

Mersi fain... sunt si eu curios daca o sa iasa ceva de capul lui :)..

Mi-am adus aminte de o chestie faina legata de "North by Northwest". filmul asta a fost o al naibii de buna reclama de recrutare pentru CIA. Poate ca si de asta au castigat SUA razboiul rece... pentru ca toti pustii care au vazut filmul... si-au dorit sa se joace de-a serviciile.

 
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 3.0 Unported License.