Despre moralitate... ~ Ultimele Filme vazute de DANEZIA

06 decembrie, 2009

Despre moralitate...

Alegerile prezidenţiale din comuna România s-au dovedit până la urmă interesante doar atunci când argumentele politice au fost înlocuite de unele pur iraţionale şi emoţionale. Păcat că discuţia nu a fost niciodată bazată cu adevărat pe realitate... problemele adevărate ale economiei şi societăţii... sau pe orice fel de fundament critic şi raţional.
Nu mi-a rămas în minte decât că am de ales între un preşedinte incapabil de a reacţiona la crize adevărate (nu la cele provocate de el) şi o păpuşă din paie.

Băsescu nu este preşedintele pe care mi l-as dori, deoarece nu mă reprezintă cu adevărat... însă din păcate el ne reprezintă ca naţiune... prin toate defectele / calităţile sale. Nimic din ceea ce face sau zice nu este ieşit din comun, ci fiecare dezvăluire îl face şi mai comun şi mai obişnuit... aproape de neremarcat comparativ cu ex-comunistul tipic de aceeaşi vârstă, director, şef, administrator de bloc, patron etc. Îi reproşez incompetenţa în multe domenii, tendinţele autoritare (nu e chiar grozav să te crezi Zeus), faptul că şi-a creat propria mafie... însă cel mai tare îi reproşez faptul că nu e capabil să strângă în jurul său oameni competenţi ci doar lingăi.

Pe de altă parte, omul ăsta pare sincer... e direct şi deseori nu poţi decât să îi dai dreptate atunci când vorbeşte.

Geoană pare un clişeu perpetuu, un roboţel politic bine aservit, inofensiv... o păpuşă de paie, un om slab care se pleacă în faţa oricui.  Urăsc lipsa lui de personalitate şi fluiditatea cu care încearcă să devină numitorul comun al tuturor celor care sunt anti-băsescu. Cu cât mulţimea de împăcat creşte, cu atât valoarea lui Geoana scade.

De fapt, nu îmi place la candidatul Geoana nimic, nici făţărnicia religioasă şi populismul ... mai ales când îl ştiu pe om ca fiind un tip raţional cu gândire critică, un om inteligent şi abil, nevoit să se coboare jos de tot pentru a deveni idolul babelor analfabete din cătune.


Nu imi place că nu şi-a ieşit o secundă din rolul scris de "strategi"... locuri de munca, linişte, locuri de munca,  locuri de munca, linişte, locuri de munca,  linişte, locuri de munca... bla, bla, bla şi că se lasă prostit de toţi şi ridiculizat de Vântu ce pur şi simplu l-a distrus politic.

Dacă campania asta ar fi fost o una raţională, aş fi optat pentru Geoană... cu Băsescu e clar că nu va fi nici guvern, nici creştere economică prea curând, mai ales că sunt sigur că dincolo de clişee Geoană e chiar un tip ok, chiar omul de care e nevoie. Un politician modern, capabil să se detaşeze de dresorii săi odată ajuns la putere.


Şi totuşi dacă îmi voi mişca hoitul din casă, îl voi vota pe Băsescu, deoarece oamenii ce îl susţin pe Geoana sunt antiteza modelului de moralitate. Liberalii mei cei dragi, au ţinut la cutie timp de cinci ani o fapta reprobabilă a chiorului marinar... şi nu s-au zbătut deloc să îl ducă pe Crin în turul II. Crin nu şi-a dorit deloc preşedenţia... , Patriciu e de un cinism îngrozitor cu Adevărul lui ce nu face politică, Vântul e un hoţ condamnat, Voiculescu un securist înspăimântător... PSD-ul e tot ceea ce urăsc în politică, şi urăsc toţi oamenii ce votează în neştire "trei trandafiri şi pe Iliescu că ne-a dat pensie!"


Decizia mea a fost decisiv influenţată de Badea, Gâdea şi restul retardaţilor de la Antena3. Spre deosebire de domnii săteni (ce nu plătesc taxe, CAS, etc) am stat la coadă să votez, iar oameni apropiaţi mie au stat cu orele prin gări. Faptul că mulţi oameni nu au vize de flotant si totuşi vor să voteze nu cred că e motiv de distracţie pentru idioţi aserviţi politic.


Din nou, dl Geoană e ok, chiar dacă e prostănac... sunt sigur că va fi un preşedinte grozav (de asta nici nu prea mă agit în legătură cu cine câştiga), chestia e că o îl votez pe Marinar... de.a dreaku, pentru că vreau ca omul ăsta să câştige EL alegerile peste 5 ani. Fără televiziuni aservite şi fără consilieri şi strategii de toată jena.


Nu pot să îl votez pe Geoană deoarece nu îmi plac ambalajele ţipătoare şi nici reclama falsă, nu pot să cumpăr ceva ce ştiu sigur că va fi total diferit faţă de ceea ce mi se prezintă. Mi se pare extrem de imoral... să candideze un clişeu la preşedenţia României, o născocire de strategi, un roboţel politic căruia i s-a interzis să gândească. Ajung să îl prefer pe Băsescu...ştiu sigur că e un preşedinte prost...
Aş fi preferat totuşi ca omul asta să nu mă considere idiot, şi să nu îmi spună mie povestea că "nu aş lovi niciodată un copil". Nu îl cred, pentru că nu m-aş crede eu în stare să nu face niciodată asta. Să îmi facă mie lecţii de morală cel care îşi vede maşina zgâriata cu cheia de un "copchil prost pe care părinţii nu îl ţin pe acasă TM" şi care nu o să îi aplice instantaneu un pumn în plex sau în faţă.


Over and out!

2 comentarii:

danezia spunea...

Articolul e incoerent, iraţional, mitocănesc şi emoţional... pe măsura campaniei electorale la care am asistat.

me spunea...

Ma alatur tie si plusez...pot sa fac un desen pe buletinul de vot?
Sau macar sa le pun coarne la amandoi "cantitati"?

Glumesc...am sa ma duc la vot si am sa-i dau un sut lui Vanghelie, Mazare, Voiculescu, Crinicescu si toti ailalti...

Peste 5 ani sigur o sa mai apara o mana buna de "cantitati" numai buni de injurat, pardon, votat!

 
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 3.0 Unported License.