15 (the retarded work of an senile director)
!ATENTIE…, nu va stricati ziua urmarind acest film…, va veti enerva cumplit, filmul e prost, grotesc si stereotipic!!!
Spoiler:
O jurnalista franceza, pleaca in romania in cautarea unui orfan al revolutiei. Filmul ne arata cum au murit parintii lui la revolutie. Mama in timp ce in naste la catedrala, si tatal (care viseaza in mod idiotic jumatate din film) ars de viu la CENUSA.
/end Spoiler.
Apropo ce e scris sus e scenariul filmului, si nu e nici o gluma aici..., scenariul e atat de artificial o inglobare de fapte (adevarate, dar grotesti), incat ma face sa regret cateva filme de groaza recent vazute.
Urmeaza o lista lunga de lucruri care fac filmul unul catastrofal, dezastruos, probabil cel mai prost film vazut vreodata.
- ca intotdeauna primul cadru de film e revelator..., ce vedem trafic..., si lipseste doar cartonul PARIS, FRANTA..., buuunnn...inceputul e prost.
- Nicolaiescu incearca o ironie fina cu privire la perceptia francezilor cu privire la romania, atunci cand editorul ii propune ziaristei sa scrie despre copii abandonati, caini, SIDA etc...., ia ghici ce o sa vedeti in filmul asta. Bravo Nicolaiecu nici daca erai Francez nu reuseai un film mai STEREOTIPIC.
- Decorurile romaniei anilor `89, gari pline de scaune din plastic, si panouri ale erei Mitrea, cladiri si drumuri reparate dupa `89. trenuri luminate (!?), locomotive de tip gresit, locatii obscure, periferice, din cand in cand masini straine pe strazi.
- Decorurile romaniei anilor 2004. Strazi cu gropi, cladiri gri, gunoaie..., daca exceptam luminile din Buc si Otopeniul..., ramanen cu romania lu ceasca...
- Personajele, slab conturate, nu simti nici o afectiune pentru nici unul dintre ele..., cum naiba sa te intereseze ceva ce e artificial... te ingrozeste doar faptul ca stii ca ceea ce e in film s-a intamplat intr-o forma sau alta si in realitate.
- Tentatia spre macabru si socant, ca metoda finala de a stoarce ceva din spectator..., scene gen Auschwitz cu cadavre unele peste altele si imagini din cuptorul crematoriului..., sunt cu adevarat manevre disperate.
- Revolutia se petrece ceva in genul revoltelor din franta, prin ghetouri, bazare. Iar cei care au facut-o sunt golani, betivi, cersetori.
- Incredibil cum toata lumea poarta blugi in filmul asta!!!!
- Vedem peste tot tigani, orfani, animale care arata oribil. Care e problema cu Nicolaiescu unde e satisfactia bolnava de a arata animale bolnave si suferinde...!?!?!
- Senatorul Nicolaescu are tupeul sa arate cu degetul catre doua personaje Senator, stereotipice..., eu zic ca s-a autocaracterizat.
- Toata lumea joaca prost in filmul asta, fara exceptie..., asta trebuie sa fie cel mai prost moment al cinematografie romanesti. (ziarista cauta copilul ala..., si de ce se plimba cu elicopterul peste vile?..., aaa, doar ca sa ii dea sansa lui nicolaiescu pentru o noua doza de morala)
- Mortu..., viseaza cam mult si prost (din nefericire viseaza chiar singura scena care frizeaza momentan cu o reprezentare reala a unui moment din revolutie..., scena podului..., desigur si acolo foarte multe steaguri...inca o greseala)
- Mortu moare stereotipic..., MIORITIC...
Nicolaiecu face greseala de a privi de sus totul, cu un aer de superioritate, si de detinator suprem al adevarului. Iar aceasta detasare si privire stereotipica cu aere de Frantuzism, nu poate decat sa jigneasca si mai mult mortii de la Timisoara pusi din nou intr-o postura degradanta si umilitoare doar pentru a satisface orgoliul pervers al unui batran comunist senil.
Un film rusinos pentru care ar trebui inventate notele cu minus.
(p.s nu va grabiti cu aprecieri pozitive la adresa filmului..., pentru ca le voi sterge..., Visul meu e ca Romania lui Nicolaiescu sa dispara ca un vis urat..., asa ca va voi da DELETE fara nici o remuscare)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu